Een samenwerkingsverband van Bredase kerken en maatschappelijke organisaties hield op vrijdagmiddag 26 januari 2024 een symposium over het thema: Kerk en slavernij. Verleden-heden-toekomst. Wat was de rol van de kerken bij het in stand houden van de slavernij in Suriname en op de Antillen, hoe werkt de slavernij nog altijd door en welke vormen van slavernij zien we vandaag de dag, en hoe kijken we samen de toekomst in? De drie sprekers waren: de bisschop van Suriname, mgr. Karel Choennie; prof. Heleen Zorgdrager, betrokken bij het onderzoeksproject naar kerk en slavernij van de Protestantse Theologische Universiteit; en pastor Ferdinand Igbeche van de Destiny Church in Breda-Noord.

Het symposium is nog online te volgen via de website www.kerkdienstgemist.nl (zoek op Markuskerk Breda)